UA-91433382-1

Resevillkor


Bokningsavgift
Wine iPass debiterar en anmälningsavgift per bokning. För eventuella arrangemang utöver boende och transport kan Wine iPass debitera timarvode enligt överenskommelse. För kreditering av utställd faktura och utställande av ny faktura debiteras 175 kr. Vid ombokning av beställt researrangemang för vilken orderbekräftelse eller faktura har ställts ut debiteras 250 kr.

Betalning
Betalning sker via bankinsättning på Wine iPass bankgiro. Din resa är förbetald och ska något betalas på plats, kommer ni att meddelas i god tid innan. Slutfaktura på resterande belopp får du cirka 1 månader före avresa. Bokar du resan inom 40 dagar före avresa får du en faktura på hela kostnaden direkt. Full betalning ska vara Wine iPass tillhanda 30 dagar före avresa. Sista betalningsdag framgår på fakturan.

Förändras växelkursen SEK gentemot EUR väsentligt vid den tidpunkt Wine iPass förbetalar leverantörerna till det arrangemang du bokat, förbehåller sig Wine iPass rätten att efter kontakt med dig ta ut eventuell mellanskillnad på nettopris.

Turistskatt infördes i Italien 2012 och betalas till ägaren/uthyraren vid avresa i kontanter. Turistskatt på hotell betalas i relation till antal stjärnor hotellet har. Skatten genomförs med variationer mellan olika kommuner och städer.

Avbokningsregler
Avbokar du din resa efter det att handpenningen erlagts som är betalning av flyg, återbetalar ej Wine iPass denna. Avbokar du efter att full betalning skett behåller Wine iPass handpenning och bokningsavgift och återbetalar resterande belopp förutsatt att avbokning sker senast 46 dagar före avresedagen. 45-30 dagar före avresa återbetalas 80 % av resterande belopp, 29-20 dagar före avresa återbetalas 50 % av resterande belopp och 19-15 dagar före återbetalas 30 % av resterande belopp. Sker avbokning senare än 14 dagar före avresa sker ingen återbetalning. Då utgår er eget reseskydd. Reglerna gäller för bokning av flyg, boende, mat samt bokade vinprovningar.

Avbokningsskydd
Avbokningsskydd måste ni själva hantera via ert försäkringsbolag, de har jättebra tilläggsförsäkringar för resor. Om man har reseskydd via hemförsäkringen innebär det: skulle du eller någon i ditt sällskap tvingas ställa in resan av sjukdom eller annat giltigt skäl utfärdat av ditt försäkringsbolag, innebär detta att bokningen som helhet annulleras och pengarna återbetalas.

Reklamationer
Eventuella reklamationer ska ske på plats så att vi på Wine iPass har möjlighet att avhjälpa felet/bristen. Ger detta inte tillfredsställande resultat ska Wine iPass omedelbart kontaktas och ges rimlig tidsfrist att rätta till felet/bristen.