Resevillkor
Bokningsavgift
Wine
iPass debiterar en anmälningsavgift per bokning. För eventuella
arrangemang utöver boende och transport kan Wine iPass debitera timarvode
enligt överenskommelse. För kreditering av utställd faktura och utställande av
ny faktura debiteras 175 kr. Vid ombokning av beställt researrangemang för
vilken orderbekräftelse eller faktura har ställts ut debiteras 250 kr.
Betalning
Betalning
sker via bankinsättning på Wine iPass bankgiro. Din resa är förbetald och
ska något betalas på plats, kommer ni att meddelas i god tid innan. Slutfaktura
på resterande belopp får du cirka 1 månader före avresa. Bokar du resan inom 40
dagar före avresa får du en faktura på hela kostnaden direkt. Full betalning
ska vara Wine iPass tillhanda 30 dagar före avresa. Sista betalningsdag framgår
på fakturan.
Förändras växelkursen SEK gentemot EUR väsentligt vid den tidpunkt Wine iPass förbetalar leverantörerna till det arrangemang du bokat, förbehåller sig Wine iPass rätten att efter kontakt med dig ta ut eventuell mellanskillnad på nettopris.
Turistskatt infördes i Italien 2012 och betalas till ägaren/uthyraren vid avresa i kontanter. Turistskatt på hotell betalas i relation till antal stjärnor hotellet har. Skatten genomförs med variationer mellan olika kommuner och städer.
Avbokningsregler
Avbokar
du din resa efter det att handpenningen erlagts som är betalning av
flyg, återbetalar ej Wine iPass denna. Avbokar du efter att full betalning
skett behåller Wine iPass handpenning och bokningsavgift och
återbetalar resterande belopp förutsatt att avbokning sker senast 46 dagar före
avresedagen. 45-30 dagar före avresa återbetalas 80 % av resterande belopp,
29-20 dagar före avresa återbetalas 50 % av resterande belopp och 19-15 dagar
före återbetalas 30 % av resterande belopp. Sker avbokning senare än 14 dagar
före avresa sker ingen återbetalning. Då utgår er eget reseskydd. Reglerna
gäller för bokning av flyg, boende, mat samt bokade vinprovningar.
Avbokningsskydd
Avbokningsskydd
måste ni själva hantera via ert försäkringsbolag, de har jättebra tilläggsförsäkringar
för resor. Om man har reseskydd via hemförsäkringen innebär det: skulle du
eller någon i ditt sällskap tvingas ställa in resan av sjukdom eller annat
giltigt skäl utfärdat av ditt försäkringsbolag, innebär detta att
bokningen som helhet annulleras och pengarna återbetalas.
Reklamationer
Eventuella
reklamationer ska ske på plats så att vi på Wine iPass har möjlighet att
avhjälpa felet/bristen. Ger detta inte tillfredsställande resultat ska Wine
iPass omedelbart kontaktas och ges rimlig tidsfrist att rätta till
felet/bristen.